zaterdag 5 juni 2010

4/6 34. Int. Volkslauf Rohren

Bijna 2 min. sneller als in Mützenich vorige week en 20 sec. sneller dan vorig jaar op dit mooie heuvelachtige parcours. Dat was het resultaat nadat ik de dagen van te voren nu eens geen rust had genomen. Na woensdag weer eens een langere duurloop gedaan te hebben en donderdag ruim 50 km gefietst, liep ik vrijdag deze pittige wedstrijd in de Eifel. Het was overigens ook mijn weer, met ruim 22 graden en een heerlijk zomerbriesje. Op de hoofdloop over 10 km. stonden 170 deelnemers aan de start. De eerste kilometer is bijna een vrije val en denk je tijdwinst te boeken om de zware beklimmingen te kunnen compenseren. Vergeet het maar, je levert het dubbel en dik weer in. Toch had ik een goed wedstrijdtempo te pakken vanaf 2 km. en kon ik gelijkmatig doorlopen op de zwaardere passages in het parcours. Tot aan het 6 kilometer punt voert het parcours door bosrijk gebied en is het goed uit te houden met dit warme weer. Zodra je het bos echter verlaat en bij de windmolens komt, loop je op open terrein in de volle zon. Daar gaat het ook nog lekker bergop en tel uit je verlies op de winst in de eerste kilometer. Gelukkig is het vanaf 8 kilometer min of meer vlak en kan ik nog effe wat het tempo opvoeren. Vervolgens de draai naar links en we gaan richting finish, waar Peter Borsdorff ons weer op de foto zet.
De eindtijd van 43:36 stemde me dan ook zeer tevreden. De geplande Mittsommernachtslauf in Konzen laat ik wijselijk toch maar schieten, want zondag mogen we nog even aan de bak voor de korte versie van de CZ Megaloop. Eens kijken of een sub 20 op de 5 km nog in het verschiet ligt.