donderdag 10 juni 2010

10/6 15e CeBuSta-loop... een paar uurtjes ambtenaar

Een paar weken geleden had ik een zoete inval en besloot ik om ook eens mee te doen met de CeBuSta-loop. Deze loop, georganiseerd door de PV van het CBS, had ik tot nu toe nog nooit gelopen omdat deze midden in een werkweek valt. Deze keer had ik maar eens wat verlof er tegenaan gegooid en wilde ik eens voor een paar uurtjes ambtenaar zijn, om te kijken hoe het voelt als je een door-de-weekse dag een wedstrijd moet lopen. Ik moet zeggen dat het prima beviel en dat ik hier vrij snel aan zou wennen als ik in de VUT zou zijn. Met het nieuwe kabinet in aantocht, zouden er best weer eens nieuwe perspectieven kunnen zijn.
De wedstrijd bestaat uit een korte uitvoering van 2,5 km en de hoofdafstand van 5 km. Het parcours is nagenoeg vlak en bestaat uit een ronde van 1,25 km. Het was behoorlijk broeierig in de middagzon en het startschot werd gegeven om 12 u. De eerste ronde ging in 3:54 en had ik het tempo te pakken. De hoek Kloosterweg / CBS-weg gaat het een beetje vals plat omhoog en volgt een scherpe bocht naar rechts. Dit kost in de 3e en 4e ronde wat extra en lever ik in de laatste ronde wat seconden in. Met de eindtijd van 19:59 en de 3e wedstrijd binnen één week, ben ik mede ook onder de gegeven weersomstandigheden, absoluut tevreden. Een dank aan Fons de Bie en het CBS-team is zeker op zijn plaats. Het was prima georganiseerd met lunch en de huldiging na afloop had een bijzonder cachet. Dit weekend geen wedstrijden maar verschillende feestjes.