zaterdag 19 juni 2010

18-19/6 1 pak dubbelfris.. tijd voor erwtensoep

18/6 7e Bufferrun - Bingelrade

De voortekenen voor het natte weekend waren vrijdag bij de Bufferrun al goed merkbaar. Met een flinke bewolking en een straffe noordwesten wind, was het een twijfelachtige aangelegenheid wat loopoutfit betreft. In Bingelder aangekomen, bleek het uiteindelijk toch droog te blijven en liep de temperatuur zelfs wat op. Het was weer gezellig druk op- en rondom het voetbalstadion van BCV '28. Na even met Roger Gillissen ingelopen te hebben, maakten we ons gereed voor de start van de 10 km. hoofdloop. Het STB-aandeel bij de Bufferrun was weer opmerkelijk, ik schat tussen de 30-40 leden die hier aan beide onderdelen deelnamen.
Zelf mocht ik ook weer terugkijken op een lekkere wedstrijd op het heuvelachtig terrein door de velden van Bingelrade en Merkelbeek.

Het startschot van Nick Jonker viel om 20:00 u. Het aanloopstuk met de korte beklimming neem ik behoudend. Op de daarop volgende afdaling kan ik het tempo lekker opvoeren tot aan de volgende heuvel waar het over 1,5 km bergopwaarts gaat. Ik blijf hier in de schaduw van John Born en Ronald Hoogeboom lopen. Vanaf het hoogste punt bij 3 km. gaat het vervolgens weer lekker naar beneden en haal ik weer wat lopers in. Op de doorkomst bij het 5 km. punt bedraagt de tussentijd 20:55. Bij het 6 km. punt gaat het vervolgens linksaf en hebben we wind op kop. Het lang stuk vals plat vanaf 7,5 - 9 km. moet ik vervolgens weer iets inleveren, maar gelukkig staat John Borjans even verderop en moedigt John Born aan om achter me te blijven... en dat bleef ie ook. Want op de laatste 500 m. geef ik nog even wat extra gas en kon ik met de eindtijd van 42:33 weer terugkijken op een lekkere wedstrijd. Daarna was het gezellig bijkomen bij Anja en Rob onder het genot van de barbecue en de nodige halfommetjes.



19/6 41. Int. Volkslauf Herzogenrath
Zaterdagmiddag was het vervolgens weer tijd voor een Rur-Eifel-Cup wedstrijd in Herzogenrath. Het inlopen liet ik maar achterwege, want ik was nog warm van vrijdagavond. De nagenoeg vlakke 10 km. wedstrijd die uit twee ronden bestaat, voert door het Broichbachtal over beschut terrein. De weergoden waren ons nog goed gezind, maar ook hier hing er een dreigende bewolking, maar af en toe kwam de zon door en werd het broeierig. Na een heerlijke kop erwtensoep met unox rookworst, wordt gestart vanaf de kunststofbaan bij het Gymnasium om 16:30 u. Ik kwam vrij goed in mijn tempo terecht, maar vanaf 3 km. merkte ik toch nog de wedstrijd van gisteren. Bij het 5 km. punt kom ik op 21:33 door en op de eindstreep klok ik 43:21. Daarna werd het weer vreselijk koud en nat en maakte de wind het niet aangenaam om nog langer te blijven hangen. Met dit dubbelpak 10 km. wedstrijden in een nat en koud weekend, hoop ik maar nog één ding : wann wird's mal wieder richtig Sommer?

Volgende week duathlon Vaals-Venlo, 1e etappe lopen, 2e etappe rust, 3e - 7e etappe fietsen.