zondag 6 juni 2010

6/6 4e CZ Megaloop

Het was warm, zeer warm, bij deze 4e editie van de CZ Megaloop. Dit keer in een andere uitvoering v.w.b. parcours en plaats van handeling Sport&Leisure Park Landgraaf. Na vrijdag in Rohren een lekkere 10 km. op flink heuvelachtig parcours te hebben gelopen, was het vandaag tijd voor een testje op de korte afstand over 5(?) km. en was mijn doel om onder de 20 min. te lopen.
Het was de hele dag goed toeven op- en rondom de terreinen van VV Schaesberg en het Sport&Leisure Park. We konden weer genieten van een mooi sportevenement.
Was het tijdens de jeudlopen en de 10 en 15 km. volop zonnig weer en zweten geblazen voor de deelnemers. In de namiddag, vlak voor de start van de korte afstanden, nam de bewolking steeds meer toe. Een korte onweersbui met een paar flinke klappen ontlaadde zich over het sportterrein en werd de start wijselijk even uitgesteld, maar kort daarna konden we aan de bak. Gestart werd op de voorste rij en ik had mijn tempo meteen goed te pakken. De eerste 2 km. gingen ruim onder de 4 min/km. Maar vervolgens gaat het over 1,5 km langs de Overstehof vervelend bergop en lever ik de nodige seconden weer in. Gelukkig voert de laatste kilometer over schaduwrijk gebied en kan ik weer enigszins herstellen. Nog even een vlak stuk en een korte daling naar de finish. Op 19:44 passeer ik de finishstreep en had mijn doel bereikt. Met een tevreden gevoel werd nog even nagepraat en genoten van een heerlijk Erdinger.