zondag 13 juni 2010

13/06 Start voorbereiding Monschau Marathon

Vanaf maandag 14 juni start ik met de voorbereiding op de Monschau Marathon op 8 augustus. De zomer lijkt inmiddels aarzelend los te breken, dus moeten we weer eens gaan wennen aan de lange trainingen bij hogere temperaturen. Gisteren hadden we al een voorproefje bij de eerste lange duurloop sinds de Düsseldorf Marathon. Was het de gehele dag in Landgraaf bewolkt en regenachtig, even over de grens, net 2 km. verder scheen de zon en was het broeierig. Het rondje met Pierre over Teveren, Geilenkirchen en Rimburg liep echter prima in 1:58.
De Monschau Marathon is een van mijn favoriete loopevenementen. De prima verzorging, de gezellige sfeer en last but not least een zeer aantrekkelijk inschrijfgeld, zorgen ervoor dat ik deze min of meer ieder jaar vast op mijn agenda heb staan. Dit jaar wordt mijn 10e keer dat ik hier loop. Deze Marathon heb al die keren zonder enige tijdsdruk gelopen en vooral genoten van een prachtig landschap.
Tot 30/6 kun je aanmelden voor het zeer lage inschrijfgeld van 25 euro, waarin T-shirt, Medaille en oorkonde zijn begrepen.