zaterdag 29 mei 2010

29/5 32e Mützenicher Vennlauf

Het was werken vandaag. Na twee dagen niet gelopen te hebben en eens wat extra rust genomen te hebben, liep ik vandaag in Mützenich de 32e Vennlauf. Het was weer behoorlijk druk met een kleine 800 deelnemers op de verschillende onderdelen. Zelfs een groep van de Tilburg Road Runners had de weg naar de Eifel gevonden.
Ook deze keer weer liep ik de 10 km en het was behoorlijk warm, bovendien stond er een behoorlijke wind. De eerste twee kilometer is het flink klimmen naar het hoogste punt in de regio Aachen, de Stehling (667 m.) en heb hier altijd moeite om mijn tempo te vinden. Gelukkig volgt daarna een lekkere lange afdaling en redelijk stuk vlak tot aan het 5 km. punt. Dan is het weer tot 7 km. klimmen geblazen en volgt de lastige passage door het bos met veel wortels. Dan gaat het vervolgens weer naar beneden tot aan de finish en passeer ik met 45:24 de eindstreep en was daarmee niet echt tevreden. Ik denk dat ik maar geen rust meer moet nemen in de dagen voor de wedstrijd.