zaterdag 6 juni 2009

6/6 Double running pack

6 juni - 31. Mittsommernachtslauf Konzen

De eerste wedstrijdtraining voor de CZ Megaloop zit er op. Niet ideale weersomstandigheden, nat en koud (7 gr), een modderig parcours e.d. zorgden voor extra zware omstandigheden bij de Mittsommernachtslauf in Konzen e.o. Toch heb ik hier ook weer lekker gelopen, ondanks dat je hier nooit in een vast loopritme komt. Bovendien zijn dit soort flink geaccidenteerde parcoursen al weer mooi meegenomen voor de Jungfrau Marathon. De kracht in mijn rechterbeen na de behandelingen is nog steeds prima. Met mijn eindtijd van 1:06 was ik dan ook heel tevreden.
Hier de wedstrijdanalyse.

______________________________________________________________

7 juni - 3e CZ Megaloop

Vandaag dus de 3e CZ Megaloop met als doel om 3 keer 22-ers op de 5 km te gaan lopen. Zoals gewoonlijk is de eerste ronde iets te snel en wordt dat in de tweede ronde vanzelf gecompenseerd. De derde ronde is zoals altijd de zwaarste. Met de eindtijd van 1:06:27 had ik dan ook mijn doel gerealiseerd. Mijn eindtijd was zelfs 2 min. sneller dan vorig jaar. Na de zware bergloop van gisteren had ik van te voren en gedurende de wedstrijd helemaal geen last van zware benen.
Het was weer een leuke happening rondom Snowworld. Helaas was het weer ons, in tegenstelling tot de vorige edities, niet goed gezind. Hoewel het eigenlijk prima loopweer was. Voor het publiek is dit echter niet echt leuk, maar vooral ook voor de vele vrijwilligers die uren in de regen in de weer waren om het de lopers naar hun zin te maken. Een dankwoord hiervoor is dan ook zeker op zijn plaats.
Hier de wedstrijdanalyse en een fotoimpressie.