zaterdag 13 juni 2009

12/6 Rohren - 33. Int. Volkslauf

Een sterk deelnemersveld stond er aan de start bij de 33. Int. Volkslauf in Rohren. Veel potige vrouwen en mannen die hier in de omgeving het berglopen met de paplepel krijgen ingegeven, maar ook uit Nederland en Belgiƫ weet een min of meer vaste kern dit soort wedstrijden te waarderen. De weersomstandigheden waren met 13 gr. ideaal en het zonnetje maakte het lekker aangenaam. Na het startschot om 19:30 vertrekt het veld met ruim 180 deelnemers en gaat het eerst ruim 1 km sterk bergafwaarts. Hier loop je gemakkelijk rond de 3:30 / km. en denk je alvast wat tijdwinst te boeken voor de daaropvolgende kilometers. Vergeet het maar, vanaf 3 km. krijg je het dubbel en dik terug en lever je zo weer 1 min. in. En als je vervolgens de flinke klim achter de rug hebt, kom je in het open veld bij de windmolens, waar je nog eens 1 km. tegen de wind mag lopen. Gelukkig zijn de laatste 2 km. redelijk vlak. Aan de finish aangekomen klokte ik net onder de 44 min. en was daarmee tevreden en voor mijn gevoel heb ik vooral ook lekker kunnen lopen. Na afloop traktreert Pierre nog op een rondje Bitburger, dat prima smaakte. De hamburgers heb ik maar overgeslagen, want het werd tijd om naar huis te rijden. Overigens hebben ze hier in de Eifel ook prima persoonlijke begeleiders en trainers.

Morgen ben ik weer eens in de oudste stad van Nederland om deel te nemen aan Maastrichts Mooiste. Op uitnodiging van Leo Quaedvlieg mag ik meedoen met het team van Hogeschool Zuyd. Eens kijken waar we in de businessrun eindigen.

Geen opmerkingen: