zaterdag 20 juni 2009

20/6 Kerkzogenrath

In Kerkzogenrath, eh... Herzogenrath, stond vandaag de 40. Int. Volkslauf op de loopkalender. Hoewel Herzogenrath in Duitsland ligt, denk je eigenlijk dat je in Kerkrade bent. Het begon al op de parkeerplaats, met een heuse Achilles-Top promotioncar en de flyers voor de Stadsloop onder de ruitewissers. Het evenement op zich is altijd goed georganiseerd, maar het inschrijfgeld is wel aan de hoge kant. Bij de huidige credietcrisis moeten we immers overal op letten, maar misschien krijg ik een bijbaantje bij Decathlon. Het parcours door het Broichbachtal maakt echter ook al veel goed. Ik ging voor de 10 km. en liep de Jedermannlauf over 5 km. alvast even warm. De laatste kilometers met Francien en Cor. Francien liep een mooie tijd, net niet onder de 28 min. De start van de 10 km. was om 16:30 en gelukkig waren de weergoden ons goed gezind en bleef het lekker droog, hoewel er toch een stevige bries stond. We liepen echter grotendeels door beschut gebied en hadden daar maar weinig last van. Vanaf het begin liep ik al meteen lekker, dankzij de lange warming-up. De eerste ronde (5 km) kwam ik op de geheel vernieuwde kunststofbaan door op 20:17. Ik wist dat een tijd rond de 41 min. er nu wel in moest zitten. Bij het 7 km. punt zie ik nu Irmy Brandenburg van TV Kalterherberg terugvallen. Ook Sjef Geitz en Wolfgang Braun heb ik zo'n 100 m. voor me in het vizier. Deze richtpunten geven mij een goed gevoel. Uiteindelijk passeer ik de finishstreep in 41:39 en heb wederom een lekkere wedstrijd gelopen. Op de diverse onderdelen waren ook weer heel wat STB-ers vertegenwoordigd. Nog even wordt de start van de HM gadegeslagen met een heerlijk Bitburger van Wim Spiertz en heet het vervolgens Adiƫe Wa!