zondag 26 augustus 2012

25/8 Monte Sophia XI... Sweat, Tears and Blood...


De laatste 500 m
Wat was het een partijtje zweten vandaag bij de Monte Sophia XI. Hoewel bedoeld als laatste lange duurloop voor de Jungfrau Marathon, was het door de warmte toch nog een flinke dobber vandaag. Met de doelstelling om er vandaag een heuveltraining van te maken, vertrok ik met Leo en René in de middag richting Jülich. Bij aankomst treffen we ook de overige STB-ers. Het startschot valt om 16:30 en het verloop van het parcours hoef ik verder niet meer te beschrijven. Ik probeer zo gelijkmatig mogelijk te lopen en mijn krachten te verdelen. Eenmaal op het hoogste punt bij 20 km aangekomen, gaat het vervolgens ook weer over lange stukken naar beneden en kan ik enigszins herstellen. Toch is het broeierige weer vandaag voor mij niet het ideale loopweer. Met de eindtijd van 2:26 ben ik uiteindelijk wel tevreden en heb ik toch een mooi trainingstempo gelopen. De laatste lange duurloop zit er nu op en gaan we de herstelfase in voor de Jungfrau Marathon.