zondag 2 september 2012

2/9 25e Tilburg Ten Miles... Clubreis STB

De jaarlijkse STB clubreis ging deze keer naar de 25e Tilburg Ten Miles. Zo'n 20 STB-ers namen deel aan de verschillende afstanden. De reis ging met de trein vanuit Heerlen en bij aankomst werd meteen het thuishonk voor die dag "Het wapen van Tilburg" opgezocht. Eerst koffie met vlaai en daarna naar het centrum voor het afhalen van het T-shirt en kijken naar de 5 en 10 km. wedstrijd. Ook mag ik nog even op de foto met Miranda Boonstra. In middaguren breekt de zon flink door en begint het aardig warm te worden. We maken ons langzaam klaar voor de start en zoeken een gunstige startplaats in vak B. Om 14:15 u. valt het startschot en is het even zoeken naar het juiste tempo. Dat ligt in het begin iets te hoog, maar na zo'n 3 km. heb ik mijn ritme te pakken. Met Sjack Hoop loop ik een tijdje samen en René is weer gedemareerd. Op het asfalt in Tilburg wordt het steeds warmer en iedere drankpost wordt dan ook benut. Bij 10 km. moet ik plotseling uit de broek. Gelukkig voelt dat daarna een stuk opgeluchter. Nu is Janou inmiddels aangesloten en maken we er samen nog maar een veredelde tempotraining van. Ik probeer het tempo constant te houden en zie dat we steeds meer lopers inhalen. Bij 13 km. gaan we René weer voorbij en kunnen we nog lekker doorlopen tot aan de finish. Uiteindelijk passeer ik in 1:12 de finishstreep en ben met deze tempotraining tevreden. Immers volgt volgende week de Jungfrau Marathon, dus was het vandaag gewoon een lekker uitje. Na afloop werd gezamenlijk het avonddiner genuttigd en was de terugreis in de trein gezellig chaotisch. Volgend jaar krijgen we bij de NS geen kortingkaartjes meer heb ik al vernomen.