vrijdag 10 augustus 2012

9/8 Lauf mal wieder mit in Schmidt

Het was in 2005 dat de wedstrijd "Lauf mit in Schmidt" voor de laatste keer is gehouden. Destijds een zeer populaire wedstrijd die uit heine en verre lopers aantrok. De wedstrijd is toen helaas om organisatorische reden, lees wegvallen van steunpilaren, van de wedstrijdkalender verdwenen. Dit jaar wil men een nieuwe doorstart maken en mogelijk zal deze volgend jaar weer terugkeren.
Omdat de Monschau Marathon en de Jungfrau Marathon in aantocht zijn, leek me een heuveltraining hier vandaag daarvoor geschikt, dus toog ik naar Schmidt. Bij aankomst tref ik Cor, Theo en John en even later komt familie Frins ook opdagen. Na even wat inlopen en rek- en strekwerk, begeven we ons naar de start. De opkomst is niet erg groot. Het startschot valt en we starten meteen met een kort heuveltje. De eerste kilometer voert door het dorp en even later zitten we midden in de weiden en worden vervolgens de bossen in gestuurd. Het gaat nu bergaf en bergop en ik kan genieten van het glooiend landschap. De temposchommelingen zijn navenant, maar ik ga vandaag geen krachten verspillen. Zondag is namelijk weer tijd voor de Monschau Marathon. Met de eindtijd van 56 min. op de ruime 11 km. zit de training er weer op. Verandering van training doet lopen zullen we maar zeggen.