zaterdag 18 augustus 2012

17/8 3e Meander Mondo Verdeloop... 2 keer rond de wereld voor 3 euro

De 3e editie van de Meanderloop was apart, niet wat het weer betreft - het was weer hoogzomers warm - maar deze keer voerde het parcours voor het eerst door de Wereldtuinen van Mondo Verde. Ik moet toegeven dat ik in eerste nogal sceptisch was over het parcours, nadat ik gelezen had dat dit redelijk vlak zou zijn en daar toch mijn vraagtekens bij plaatste. Achteraf moet ik bekennen dat de wedstrijd heel afwisselend was en je mooi even door alle werelddelen kon rennen. Hoewel het door de vooral smalle en bochtige paden geen echt snel parcours is, liep ik toch een lekker tempo. Ook was het uitkijken dat je hier of daar in India geen Boedhabeeldje omver liep. In de grot ging opeens het licht helemaal uit, omdat ik ook nog mijn zonnebril op had. Dus ook hier afremmen, gelukkig stond er een vriendelijke dwerg die ons naar het licht aan het einde van de tunnel voerde. Volgend jaar dus maar de zaklantaarn meenemen. Na twee rondjes zat uiteindelijk de korte tempotraining van 5 km in 21:20 erop en was daarmee heel tevreden. Na afloop werd uiteraard gezellig nog even op de prijsuitreiking en tombola gewacht en smaakte de verfrissing en barbecue natuurlijk extra goed. Het was een gezellige happening in ieder geval.