dinsdag 1 mei 2012

30/4 3e Queensrun Beek... het kan toch nog!

Soms heb je wel eens van die dagen waarbij je een wedstrijd loopt en je sneller finisht dan dat je normaal zou verwachten. De Queensrun was er zo eentje. Eigenlijk zonder echt doel toog ik naar Beek waar we te gast waren bij de loopvrienden van AV Caesar. Op de markt waren verschillende festiviteiten en nadat we onze startnummers hadden gehaald werd natuurlijk eerst nog een capuccino gedronken. Dan maken we ons langzaam gereed voor de start en lopen we even een stukje in. Om 16:15 u. valt het startschot voor de 5 km. en loop ik de eerste kilometer weer te hard (3:44) en zie René zo'n 25 m. voor me. Even later ga ik hem voorbij en zie dat het tempo nog altijd onder de 4 min. ligt en probeer dit zo lang mogelijk vast te houden. Dan gaan we de Luciastraat in en hebben we wind op kop en iets vals plat en voelt het alsof ik iets terugval. Op het nogal bochtige parcours neem ik zoveel mogelijk afkortingen over het trottoir. De doorkomst bij de eerste ronde bedraagt 9:40 en hier had ik eigenlijk helemaal niet mee gerekend. Dus gaan we maar voor een sub 20. Bij het 4 km. punt zit ik nog altijd op 3:55/km en weet dat het moet lukken. Met een verval van 14 sec. in de tweede helft passeer ik uiteindelijk de finish in 19:34 en was hier superblij mee, want sinds 2009 heb ik niet meer onder 20 gelopen. Toegegeven, met de afkortingen was het een krappe 5 (4,94 volgens mijn Garmin) en ook een krappe 10, maar dat komt uiteraard door de vele bochten die worden afgekort over het trottoir. Supertijden en PR's werden ook door de overige STB-ers gelopen en was het een STB-feestje op Queensday in Beek.