dinsdag 29 mei 2012

26/5 34e Vennlauf Mützenich... met Erdinger

De 34e Vennlauf was er eentje uit het prentjesboek. Onder prachtige weersomstandigheden werd het pinksterweekend ingeluid met deze traditionele wedstrijd in Mützenich en was het voor mij de 13e keer sinds 1999 dat ik hier liep. Bij aankomst viel het meteen op, het Erdinger is er weer dit jaar. Na het afhalen van het startnummer ging ik even inlopen en op de Stehling was er werkelijk weer prachtig uitzicht. Dan wordt het langzaam tijd voor de start van de 10 km. en begeef ik me naar de startplaats. Gestart werd om 17:00 u. en de eerste 2 km. gaan flink omhoog en hou ik me een beetje rustig. Nadat we de Stehling zijn gepasseerd gaat het namelijk lekker bergaf en volgt er een vlak stuk van ruim een kilometer. Hier ga ik dan ook in groter verzet en kan wat tijd goed maken. Daarna gaat het bij 5 km. na de drankpost links af en gaat het weer omhoog tot aan het 7 km punt. Het is aardig warm en ik ga maar weer in een lagere versnelling. Boven aangekomen gaat het weer lekker omlaag en is de laatste kilometer weer eentje voor een zweeffoto van Peter. De finish passeer ik op 45:03 en tot mijn verrassing was ik bijna 20 sec. sneller dan vorig jaar. De afgelopen week was een week met weinig loopkilometers maar wel redelijk wat fietskilometers. Ook komend pinksterweekend wordt een lui weekend, eens kijken of dat ook nog wat extra zoden aan de dijk zet.