dinsdag 15 mei 2012

12/5 Steckenborn... wind in de zeilen

De 7e editie van Enorm in Form in het Eifeldorpje Steckenborn was vandaag het alternatief voor de Maasmarathon die ik moest laten vallen in verband met andere verplichtingen, helaas. Maar nadat ik vanochtend meteen punten had gescoord met een mooie orchidee voor moederdag, kon ik snel een nieuwe marathon uitzoeken voor het najaar.
Maar nu even naar de wedstrijd van vandaag. Hoewel het voorjaar nog niet echt zijn naam eer aan doet en het behoorlijk fris was (8 gr), was het lekker loopweer, ondanks de frisse wind op de eerste kilometers. Hoewel ik in het begin nog even twijfelde aan mijn outfit (singletje), had ik na 1 km geen spijt meer van mijn keuze.
Deze keer was het parcours gewijzigd en was de 10,8km ingekort tot een ronde 10km. Dat is mooi, maar in deze heuvelachtige omgeving zal dit beslist geen pr's opleveren. Ook was de looprichting nu andersom en was het voor mijn gevoel toch een iets "sneller" parcours. De eerste 5 km. liep ik in 20:30 en dat heb ik bij de vorige edities hier nooit gelopen. Het venijn blijft hier echter altijd het tweede gedeelte, want dit blijft voortdurend flink bergop gaan. De snelle kilometers in de eerste helft lever je namelijk dubbel en dik in in de tweede helft. Toch was mijn gemiddelde tempo hier vandaag ca. 10 sec. sneller dan afgelopen keren, en dat stemde mij met de eindtijd van 44:51 heel tevreden.