donderdag 24 mei 2012

23/5 4. Herzogenrather Läuferabend... premiere op de baan

Omdat ik in mijn loopbaan als loper nog nooit een wedstrijd op een baan gelopen en de banen tegenwoordig ook niet meer voor het oprapen liggen, werd het maar eens tijd om daar verandering in te brengen. Aangespoord werd ik eigenlijk door de Queensrun in Beek een paar weken geleden, waar ik weer eens een, voor mijn doen, lekkere 5 km wedstrijd liep. Zo toog ik vandaag naar Herzogenrath voor de 4e Läuferabend. Samen met een zevental STB-ers nam ik deel aan de 5 km die startte om 19:30. Het werd een hittewedstrijd bij bijna 28 graden en er hing onweer in de lucht, dat gelukkig niet aan kwam. Mijn doelstelling was om onder de 19:30 te lopen en de eerste 6 rondes gingen redelijk. Ik moet zeggen dat het (wedstrijd)lopen op een kunststofbaan toch wel even wennen is. Vanaf het 7e rondje begon het echter zwaarder te worden en begon de warmte toe te slaan. Ook moet ik toegeven dat ik eigenlijk al vanaf de eerste ronde begon af te tellen en het nogal geestdodend vond. 
Uiteindelijk kon ik net onder de 20 min. finishen (19:56) en was bekaf. Van de loopgroep Parkheide waren inmiddels 3 man uitgestapt (50%) en de enige die een PR liep was Anke met 19:15. Eerste STB-er werd Eric Ramaekers.
Van ene kant was het leuk om het eens te proberen, van de andere kant moet ik vaststellen dat baanwedstrijden beslist niet mijn voorkeur hebben en ik toch liever een heerlijk landschapsloopje doe. Vlak na de wedstrijd voelde ik trouwens wat pijntjes op plekken waar ik dit normaal nooit voel. Ondermeer mijn onderrug voelde pijnlijk, maar dit trok in de loop van de avond langzaam weg. Gelukkig kunnen we ons zaterdag weer gaan uitleven in Mützenich bij de Vennlauf.