zondag 22 april 2012

22/4 12e Bonn Marathon ..... geen bietensap boost

Op zondag 22 april stond de 12e Bonn Marathon op mijn kalender. De eerste Marathon dit jaar waarvoor de voorbereidingen op zich goed verliepen, hoewel ik eigenlijk pas 8 weken geleden met de training ben begonnen. De laatste keer dat ik in Bonn liep was 2009, maar toen moest ik het bij 32 km voor gezien houden i.v.m. liesklachten. Vandaag zou het de 3e keer worden. Ik moet zeggen dat het vanaf 20 km. zo ongeveer van geen meter meer liep. Bij 25 km. besloot ik maar uit te lopen en mijn gestelde eindtijd los te laten. De doorkomst bij HM was welliswaar nog 1:40 u. en ik had ik nog een beetje hoop om onder de 3:30 te komen, maar helaas. Vooral de weersomstandigheden waren voor mijn gevoel debet eraan dat ik geleidelijk aan in tempo terugzakte. Flinke windvlagen maakten het koud en de doorbrekende zon soms nogal te warm. De temperatuurschommelingen waren voor mij killing vandaag. Ik heb liever een constante temperatuur. Bij km. 39 werd ik nog getracteerd op een regenbui en was het de laatste 3 km nog behoorlijk afzien.
Dan was er ook nog de befaamde bietensaptest die zich vandaag moest bewijzen, maar helaas mocht ik geen bietensap boost bespeuren.
Na afloop was het nog even wachten op de overige STB-ers en werd nog even bijgepraat in de feesttent. Een mijlpaal behaalde loopvriend Pierre, die vandaag zijn 140ste Marathon op zijn palmares mocht bijschrijven.
Dan is het weer tijd om huiswaarts te keren en draai ik in de auto maar een klassiek CD-tje met de Biethoven Sonate in F mineur.