zaterdag 9 juli 2011

9/7 39. Int. Stausee Volkslauf Obermaubach

Het was ploeteren vandaag in Obermaubach. Na de regenval in de ochtend en een deel van de middag, werd het een behoorlijke zweetloop. Daarbij kwam nog wat stress bij de heenreis omdat ik ruim een half uur in de file stond op de A4 bij Eschweiler a.g.v. een flink ongeluk. Dus geen kaffee und kuchen vooraf deze keer en snel het startnummer halen. Nog even een korte begroeting met Alexandra en snel naar de auto om om te kleden. Het inlopen moest er ook al bij inschieten en vervolgens wordt gestart om 18:20. De eerste kilometer gaat in het gebruikelijk hoge tempo, maar daarna is het tot 3 km. klimmen en heb ik het gevoel dat ik op trainingstempo loop. Een bekende dame uit Brunssum in een groen shirtje komt me voorbij. Maar gelukkig gaat het even later naar beneden en kan ik wat goedmaken. Toch is het niet helemaal mijn dag vandaag. Na de lange afdaling volgen de laatste kilometers die ook erg zwaar voelen, maar toch kan ik hier nog een paar lopers inhalen. Op naar het laatste vervelende lusje en klimmetje, ik kijk op mijn klokje en zie dat ik toch onder de 46 ga finishen, goed 1,5 min. beter dan vorig jaar. Qua eindtijd tevreden, maar met qua gevoel niet... ik moet een Bianca Bakker dieet gaan volgen geloof ik.