zondag 10 juli 2011

10/7 De eerste Twitterrun in Sibbe

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik vrij zelden gebruik maak van mijn Twitteraccount, maar gelukkig heb ik Cor die mij via Facebook tipte over de 1e Twitterrun in Sibbe. Zelfs de Paus Twittert tegenwoordig, dus moest ik toch maar eens gaan snuffelen op de site van de Twitterrun. Jans Mulder, een van de organisatoren trof ik een paar weken geleden en hij vertelde over dit idee. Dus maar meteen ingeschreven. Vandaag was het dan zover, om 10:00 werd gestart. Vertrek was bij Café aan de Kirk waar we gezamenlijk in wandelpas naar het startpunt gingen. De opkomst was overweldigend. Met ruim 200 deelnemers op dit eerste sportieve social media evenement in het Limburgse heuvelland, gingen we van start. Het weer was ons goed gezind en de verzorging was werkelijk perfect. Om de 5 km. een drankpost met fruit en aan de finish nog een herinnering voor zegge en schrijve nul euro. Onder het motto samen uit, samen thuis, werd de groep bij elkaar gehouden door voorlopers en een fietser en een sluitloper/fietser. De pittige heuvelachtige route zorgde voor de nodige temposchommelingen, maar uiteindelijk zaten we gemiddeld op een lekker rustig duurlooptempo rond de 10 kmh. Bij aankomst bij Café aan de Kirk werden we muzikaal onthaald en konden we nog even nagenieten. Kijk hier voor wat impressies.