zaterdag 16 juli 2011

15/7 Mausbach - 6. Rund um Süssendell

Vrijdagavond stond in Mausbach bij Stolberg weer "Rund um Süssendell" op de loopagenda. Het was weer zeer druk en op het pas nieuw aangelegde kunstgrasveld vond ook nog eens een voetbalwedstrijd plaats. Tekort aan parkeerplaatsen en verkeerschaos op de smalle binnenwegen zorgde voor plaatselijke overlast tijdens het spitsuur. Gelukkig was de hoofdloop pas om 19:30 u. en was ik op tijd aanwezig, zodat ik makkelijk een parkeerplaats vond. Voor mij was het inmiddels de zesde keer dat ik aan deze mooie, maar pittige wedstrijd, deelnam. Het flink heuvelachtige en bosrijke parcours zorgen hier altijd voor de nodige tempowisselingen.
De ruim 200 deelnemers startten op de hoofdloop over een krappe 10 km. Het begintempo is meteen lekker, maar al snel volgt de eerste beklimming en gaat het tempo iets terug. In de beklimmingen probeer ik gelijkmatig te lopen en in de afdalingen probeer ik weer iets terug te pakken. De tweede lange beklimming van 6 - 8 km is iedere keer weer het zwaarst. Dan komt er ook nog een groen truitje met een bekende loopster erin voorbij. Ik begrijp niet waarom de 1e in de VREC groene truitjes hebben overigens, want groen betekent toch veilig? Bij mij werkte dat dus als een rode lap op een stier en probeer ik het tempo vast te houden. Ah, kilometer 9. Het gaat lekker naar beneden en nog even vlak, dus gas erop (3:49). Dag Bianca :-)
Nog even richting sportplaats de kl...klim en op de sintelbaan vooral niet omkijken. Eindtijd 42:30 en iets sneller dan vorig jaar. Qua gevoel en eindtijd weer tevreden vandaag.