zondag 24 juli 2011

23/7 Birkesdorf 3 Rur-Brückenlauf

Het is al weer drie jaar geleden dat ik hier voor het laatst heb gelopen, destijds bij hevige regenval en onweer. Ook vandaag zag het er weer naar uit dat het ieder moment zou losbarsten, zeker toen ik Robert en Jo sprak die de wolkenbreuk een stuk uit Maastricht hadden meegenomen. Gelukkig bleef het echter de gehele wedstrijd droog, maar was het wel frisjes. Fam. Vanwersch is inmiddels ook aangeschoven nadat dochterlief de kidsrun had meegelopen. Dan is het tijd om even met Jo een stuk in te lopen en nog even te babbelen over de voorbije en aanstaande vakanties. We begeven ons richting startplaats en treffen Lara Klaassen met babyjogger. Ook Paul Jacobs is weer van de partij. Het startschot van de 10 km valt om 18:00 u. en we hebben twee ronden te gaan. Ik liep vanaf het begin op een steady tempo en had geen flauw idee wat mijn eindtijd van de afgelopen keer was. Wel voelde ik vanaf 5 km. nog de wedstrijd van Vossenack in mijn benen, maar kon toch het tempo goed vasthouden. Hoewel het parcours redelijk vlak is, is mijn ervaring van de afgelopen jaren dat het niet echt een snel parcours is. Veel gravelpaden en nogal wat bochtenwerk zorgen toch voor wat weerstand. De eerste ronde gaat in 20:47 en we gaan over het parkje en de startplaats de tweede ronde in. Ik haal weer wat lopers in en het gaat nu richting 9 km. terug naar de eindstreep. De laatste kilometer trekt zich altijd behoorlijk lang en is ook wat geaccidenteerd. Dan eindelijk de eindstreep. De eindtijd van 42:46 stemt me tevreden, zeker toen ik achteraf mijn eindtijd uit 2007 en 2008 vergeleek en zag dat ik vandaag zelfs iets sneller was. Na afloop nog even wat nababbelen bij het bier dat niet smaakte en de barbecue die werd overgeslagen. Nog snel een foto van Peter en vervolgens snel weer naar huis.