zaterdag 4 juli 2009

4/7 Eicherscheid... over loopsjoon en schweetveut

Eerst moet ik mijn oprecht excuus aanbieden aan "de loopsjoon" vanwege de foutieve inschatting van de weeromstandigheden. Was het in Landgraaf met ca. 27 graden vandaag nog steeds zomers warm, in Eicherscheid was het iets koeler met ca. 22 graden. Althans toen ik er arriveerde. Het zonnetje had zich achter de wolken verstopt en het was toen lekker aangenaam. Geloof het of niet, maar bij de start van de 10 km. volop zon! En dat gedurende de hele wedstrijd, die praktisch geheel door open landschappen voert. Daarbij komt een tamelijk geaccidenteerd parcours en tel uit je winst. Toch heb ik op zich lekker gelopen, maar wist wel dat de omstandigheden vandaag wel een minuutje zouden kosten.
Weer een groot aantal STB-ers had de weg naar Eicherscheid gevonden. Op de verschillende afstanden bijelkaar toch weer zo'n 10 in totaal.
Met 42:05 op de krappe 10 km. passeer ik de finishstreep en was daarmee tevreden. Kijk hier voor de wedstrijdanalyse. En sorry Cor, maar het maakt je wel sterker!