vrijdag 17 juli 2009

17/7 Loopcarrière Jürgen Austin-Kerl gered dankzij Fien

Het was een aparte belevenis, vandaag bij de 4e Rund um Süssendell in Mausbach. Door internationale samenwerking kon een reddingsoperatie van Fien en Wim de loopcarrière van de favoriet Jürgen Austin-Kerl op het laatste moment veiligstellen. Wat gebeurde er? Even voor het drie kilometer zie ik Jürgen op een gegeven moment voor me. Ik dacht, of ik loop zo goed of hij heeft zich verlopen. Nog het eerste, nog het tweede was het geval. Nee, bleek achteraf dat hij een duitse strontvlieg in zijn keel had gekregen en daardoor voor bijna drie minuten uit de wedstrijd moest. Gelukkig was onze nederlandse Fien met een fles duits mineraalwater zo bij de hand dat zij hem kon helpen. Zorgzame Fien, de vrouw van Jos oftewel de hardlopende kogelstoter, werkt immers in de thuiszorg, dus dat was hier weer goed merkbaar. De wedstrijd werd uiteindelijk toch nog door Jürgen gewonnen in 35 min. Hoe is het mogelijk?
Er waren echter nog meer opvallende dingen. Richard Thomas, die maar niet genoeg ervan schijnt te krijgen, liep op zijn horloge 17:59:59 op de 5 km. Op de oorkonde stond 18:00:00. Dus geen 17-er tijd voor Richard, maar wel een mooi PR. Daarna liep hij ook nog even de 10 km mee als training in 40:30.
Herman Kremer die na een paar weken kwakkelen, ook weer van de partij was, liep een mooie tijd met 41:38 op dit zware parcours. Ook Albert en Frank waren sinds lange tijd op deze vrijdagavond weer erbij. Het STB-gehalte was dus weer goed op deze wedstrijd. Het OH-gehalte na afloop was nog groter en zorgde dus voor het nodige plezier.
Zelf heb ik ook lekker gelopen, hoewel ik op dit parcours nooit echt mijn loopritme vindt. Toch kon ik met bijna 1,5 min. de tijd van de afgelopen twee jaar verbeteren en kwam net onder 43 binnen. Dit gaf in ieder geval een goed gevoel. Kijk hier voor de wedstrijdanalyse.