zaterdag 11 juli 2009

11/7 Obermaubach... gemeen

Nietsvermoedend ging ik voor de 10e keer naar Obermaubach voor de int. Stausee Volkslauf. Het weer was sowieso al een beetje vreemd, met nogal wat bewolking en tijdens de wedstrijd weer een zonnetje dat op de laatste 4 km doorbrak en daarom toch weer tot de nodige zweetdruppels leidde. Maar het ergste is dat je denkt bij 9 km over het bruggetje en dan ben je er bijna. Nee, moet je opeens nog een lusje maken van 500 m. extra. Dan ook nog dat vervelende klimmetje door het dorp. Dan opeens denk je aan "Am Ende der Strasse liegt ein Haus am See, Orangenbaumblätter auf dem Weg und meine Frau ist schön, ich hab den Tag auf meiner Seite, ich hab Rückenwind. Ich suche eine Schnelle Frau mit schickem Wagen".
Op de finishstreep klokte ik 44:37 en was daarmee niet tevreden. Als ik echter de 500 m. extra qua tijd er vanaf trek, zit ik toch op het niveau van de afgelopen jaren. Och ja, een pittige heuveltraining zullen we maar zeggen.
Ook was ik nog getuige van een jongeman die vlak voor de finish omkiepte. Hopelijk is het goed afgelopen. Vorig jaar was hier ook al zo'n geval. Vreemd.