zaterdag 17 juli 2010

16/7 Mausbach - 5. Rund um Süssendell

Onder broeierige omstandigheden in Mausbach, bij Stolberg, werd vandaag voor de 5e keer Rund um Süssendell gelopen. Dit keer in het bijzijn van Iwan Theunissen. De 10 km wedstrijd startte om 19:30 u. met een kleine 200 deelnemers. De relatief snelle eerste kilometer, wordt gevolgd door bijna 2 km redelijk klimwerk. En o wat was het warm in bos, maar liefst 32 gr. Dus was het meteen behoorlijk zweten geblazen. Gelukkig gaat het vanaf 3 km lekker bergaf over zo'n 2 km. en kan ik weer lekker mijn tempo hervatten. Vanaf het 5 km punt gaat het vervolgens over ruim 2,5 km weer bergop en volgen weer wat langzamere kilometers. Ik probeer mijn krachten zo goed mogelijk te verdelen om nog wat reserve te hebben voor de laatste kilometers. Dat lukt ook aardig, want vanaf het 8 km. punt kan ik weer lekker versnellen en ga nog even in het groepje met Heike Herma mee. Het laatste knipje volgt en we draaien de sintelbaan op van de Sportvereniging Vicht. Peter Borsdorff die deze keer naast zijn gebruikelijke rol als sportfotograaf ook nog de rol van speaker (klasse A) vervulde, moedigt ieder persoonlijk nog even aan voor de laatste 100 m. Met de eindtijd van 43:04 was het weer een lekkere wedstrijd en heb ik vooral ook lekker gelopen.