zondag 11 juli 2010

10/7 38. Int. Stausee Volkslauf Obermaubach

Bloedheet waren de omstandigheden vandaag bij de 38. Int. Stausee Volkslauf in Obermaubach. Dit was ook te merken aan de opkomst, want het was niet erg druk. De thermometer in mijn auto gaf 36 gr. aan en ik wist dus dat het vandaag weer een veredelde training zou worden. Toch had ik er achteraf geen spijt van, want de route is zo mooi dat je eigenlijk niet meer denkt aan de warmte. Het parcours voert namelijk voor bijna 80% door bosrijk gebied en dat maakt het best wel aangenaam. De eerste 3 km. tot aan de Waldkapelle gaan flink omhoog en is het zaak je krachten te verdelen. Hier aangekomen kun je genieten van een prachtig uitzicht over het stuwmeer en het Rurtal. Bij het 4 km. punt zit Alexendra Franzen als eerste dame mij op de hielen en gaat even later voorbij. Na de sponspost bij het 5 km. punt gaat het rechtsaf en flink naar beneden. Nu haal ik Roland Krökel in en ook Alexandra passeer ik weer. Daarna gaat het parallel aan het spoor van de Rurtalbahn terug richting stuwdam en passeren we het 9 km. punt. Nog even een kort ommetje door Obermaubach en het parkje en we gaan de laatste kilometer richting finish. De opluistering door de sambaband was wel heel bijzonder. Gekleed in oranje T-shirts zorgden zij voor opzwepende ritmische begeleiding in het venijnig laatste knipje. Met 47 min. passeer ik uiteindelijk de finishstreep en had er een leuke tempotraining op zitten.