zondag 3 augustus 2008

2/8 Die 10 von Dürwiss

De eerste zaterdag in augustus staat altijd in het teken van de zomeravondloop "die 10 von Dürwiss". Met 5 rondjes van 2 km. door het dorp, veel publiek en gezelligheid langs het parcours, weten lopers uit de gehele regio deze wedstrijd inmiddels te vinden. De afgelopen keren was o.a. ook Roger Smeets vertegenwoordigd, maar deze keer ontbrak hij vanwege een vervelende en hardnekkige blessure. Daarvoor in de plaats troffen we naamgenoot Rudy uit Kinrooi in het bijzijn van Marina. Ook STB was weer ruim vertegenwoordigd. Aan de start heerste weer een drukte van jewelste en het was dan ook uitkijken geblazen op de smalle straat met ruim 500 deelnemers. Na de eerste ronde, met een te snelle eerste km. in 3:45, kwam ik op 7:51 door. In de 2e ronde leverde ik iets in. In de 3e ronde haal je weer lopers in en dat geeft dan weer wat extra spirit, bij het 5 km punt kom ik door in 20:17. We gaan de 4e ronde in en de toppers razen nu voorbij. Je verlangt nu gewoon naar de finish, maar moet nog 1 ronde. Bij km 9 verspil ik even wat tijd omdat ik met mijn gedachten even niet bij de wedstrijd was en ik in tempo terugzak. A la, dan maar de laatste km nog even aanzetten en ik eindig met een lage 42-er. Ik kijk terug op een lekkere wedstrijd met een redelijk goed gevoel. Kijk hier voor de wedstrijdanalyse.