zondag 24 augustus 2008

24/8 Double Pack

Het weekend bestond deze keer uit een double pack lange duurlopen, omdat deze week het kilometrage opgekrikt moest worden. In de stromende regen werd zaterdag een duurloop van 2 uur op DL1 gelopen. Helmut Hardy, die in training is voor de 100km van Winschoten, had me gevraagd om hem een stukje te vergezellen op de route langs de mooie Worm. Zodoende toog ik dus naar Herzogenrath en vandaar uit richting Rimburg. Bij Zweibruggen scheidden onze wegen weer en keerde ik terug naar huis en toen brak ook nog het zonnetje even door. Kijk hier voor een verslag van Helmut.
______________________________________________________________
1e Raerun - 22,9 km
Zondagochtend stond in het teken van de eerste Raerun, die Jean Herpers samen met de gemeente Raeren op poten had gezet. Jean kennende wist ik wel wat er op ons afkwam en zodoende werd dit een DL2 duurloopje. Maar ik moet zeggen dat het een prima wedstrijd was, goed georganiseerd en veel verrassingen onderweg. Een landschappelijk prachtige wedstrijd met veel afwisseling, maar ook loodzwaar. De premiere is in ieder geval bijzonder geslaagd. Kijk hier voor de analyse van deze loop.
En dan maken we ons nu langzaam gereed voor een XL Duurloop op de Sophienhöhe a.s. zaterdag. Als ik deze wedstrijd loop, krijg ik altijd het najaarsgevoel voor de Jungfrau Marathon, maar we moeten nog een jaartje wachten.