zaterdag 30 augustus 2008

30/8 Monte Sophia VII, zwaar....

Wat dat wijf vandaag weer op haar heupen had weet ik niet, maar het was zwaar en warm. Ik denk dat ze de kleine Montelino in bescherming wilde nemen tegen een paar zwaargewichten die plotseling op het parcours waren verschenen. Het werd dus een trainingsloop, die toch nog de nodige inspanning vergde.
Iwan Theunissen was vandaag de chauffeur naar Niederzier en ik voelde me meteen al 10 minuten sneller. We waren mooi op tijd en kort daarna stroomde de massa STB-ers binnen. Volgens mij waren we de grootste deelnemende vereniging. In de broeierige middagzon werd gestart om 16:30 en de eerste kilometers waren dus al behoorlijk warm. Gelukkig volgden ook al snel enkele schaduwrijke stukken. Jean Herpers en Iwan Theunissen zag ik na 1 km al niet meer. Dan was er ook nog ene Ivo Vincken die als een pijl uit een boog startte. Ook hem zag ik na een paar km al niet meer. Voor mij was het vandaag weer een lange duurloop op DL2 tempo, een training dus voor de München Marathon. Toch was het een zware loop en was het de laatste 8 kilometer nog behoorlijk werken geblazen. Met mijn doelstelling tussen 2:20 - 2:25 op deze 28 km zware wedstrijd, was ik met de eindtijd van 2:23 dus mooi geslaagd. Even na het 27 km punt zie ik opeens ene Ivo Vincken weer voor me en die ga ik ook nog even voorbij en dacht dus dat ik een gaatje kon slaan. Maar nee, op de laatste 200 m komt hij weer langs me en klopt me. Maar Ivo is nog niet zo lang STB-er en kent de regeltjes nog niet zo goed in Duitsland. Een van die regels is dat men mij in Duitsland op de eindstreep niet mag verslaan, Ivo. Na afloop werd hij daarom beloond met een boete in de vorm van een rondje bier. Kijk hier voor de analyse van deze loop. Volgende week zondag de 10 km Kö-Lauf in Düsseldorf, een snelheidstest.
N.B. Volgend jaar valt de datum van de Monte Sophia op 29/8 en is de Jungfrau Marathon op 5/9. Dus dat gaat niet helemaal passen wat mij betreft denk ik.