zondag 3 juni 2007

2-3/6 Mittsommernachts CZ Megaloop

Samenvattend, twee mooie evenementen waar ik me dit weekeinde lekker heb kunnen uitleven. Beginnen we maar even met zaterdag in Konzen. Hier stond de Mittsommernachtslauf op het programma. Een pittige, heuvelachtige, wedstrijd over 14 km door het Monschauer Land waar het Eifelgold in volle bloei staat. Met nagenoeg dezelfde tijd als vorig jaar kwam ik over de meet in ca. 1:02. Daarna naar UoW02 waar de barbeque en de afsluiting van het voetbalseizoen plaats vond en de koolhydraten werden aangevuld in vaste en vloeibare vorm. Kijk hier voor de wedstrijdanalyse.

Dan zondag 3/6 de eerste editie van de CZ Megaloop. In alle opzichten een mooi en geslaagd evenement, hoewel er hier en daar nog wat verbeteringen zijn aan te brengen. Voor het inschrijfgeld krijg je in ieder geval veel geboden en ook voor diegenen die niet direct aan de loopsport actief deelnemen, is er genoeg te doen. Ik had gekozen voor de korte afstand van 5 km. die voor mij prima verliep, zeker gelet op de zware wedstrijd van zaterdagavond. De eerste 3 km. liep ik op een tempo van 3:46, maar vanaf de vijver bij Strijthagen terug langs de Overste Hof lever je dan toch wel wat in. Met de eindtijd van 19:46 was ik dan ook zeer tevreden. Met een Erdinger in de hand nam ik daarna graag de rol van toeschouwer over.