vrijdag 8 juni 2007

8/6 31e Rohrener Volkslauf

Even stoom aflaten, dat was het motto waarmee ik naar Rohren vertrok. Terwijl een groot deel van Limburg onder het zware noodweer te lijden had, reed ik richting Monschau en dacht dat ook wij niet gespaard zouden blijven van regen en onweer. De thermometer in mijn auto zakte echter steeds verder richting 18 gr. en het was zowaar droog toen ik in Rohren arriveerde. Eigenlijk best wel een lekkere temperatuur, maar de benauwdheid hing nog in de lucht en in de verte bleef het maar flitsen. Nee, gelukkig geen snelheidscontroles, want die kastjes weet ik hier inmiddels wel te staan.
Om 19:30 was de start van de hoofdloop over 10 km, die naderhand toch geen echte 10 bleek te zijn. De eerste km. gaat steil naar beneden en hier loop je dan ook met gemak onder de 3:30. Dat lever je naderhand echter weer dubbel en dik in door het lange zware stuk bergop van 3,5 tot 5 km. Ook daarna blijft het op- en neer gaan, waardoor je genoodzaakt bent om je tempo iedere keer aan te passen. Met de eindtijd van 42:44 lag ik ook dit jaar weer op het gebruikelijke niveau bij deze wedstrijd. Overigens gaf mijn Forerunner, net als vorig jaar, wederom aan dat dit parcours ca. 200 m. te kort is. Maar daarvoor is het wel heavy.