zondag 31 december 2006

31/12 29e Aachener Sylvesterlauf

En dan is het weer zover, de laatste dag van het jaar, de laatste wedstrijd van dit jaar. Toen ik even terugkeek in mijn wedstrijdhistorie, was het wel even schrikken. De laatste keer dat ik hier gelopen heb is vijf jaar geleden, om precies te zijn op 31 december 2001. Man, wat vliegt de tijd, dit in tegenstelling tot sommige wedstrijden waar de tijd niet voorbij lijkt te gaan. Vraag maar aan Cor Loopsjoon, die kan daar een woordje over meepraten.
Met een kleine 3000 deelnemers telt deze Sylvesterloop tot een der grootste wedstrijden in onze regio. Tel daar nog eens ca. 30.000 toeschouwers bij en je kunt je voorstellen welke sfeer er in Aken heerst.
De wedstrijd verliep voor mij prima, hoewel er een behoorlijke tegenwind stond op de Gross-Köln Strasse, waar het ook nog eens vervelend bergop gaat, kon ik het tempo gelijkmatig verdelen over de 4 rondes. Maar ja, in Wegberg stond nog veel meer wind in het open veld.
Met de eindtijd van 40:48 was ik uitermate content met deze laatste wedstrijd van dit jaar.
Klik hier voor wat foto's.
Hier de reportage van Laufreport
Hier de uitslagenlijst

Geen opmerkingen: