maandag 10 oktober 2011

9/10 33e Geilenkirchener Volkslauf te Gillrath

Het herfstrood staat in de bomen gekleurd en het is stralend herfstweer op deze zondagochtend. Genoeg reden om even een rondje loopplezier in Gillrath mee te pikken bij de 33e Volkslauf. Waarom ik hier eigenlijk liep weet ik niet, maar een mooi tempoduurloopje door de Staher Heide en het bos bij Niederbusch was toch wel lekker na de lange duurloop van gisteren. Samen met Pierre liep ik de 10 km wedstrijd en we waren natuurlijk op tijd aanwezig om nog een kop koffie te kunnen drinken. Om even na half elf was de start van de 10 km. Ik startte heel behouden en ik voelde toch nog wat stijve benen van gisteren. Na 2 km. had ik toch mijn loopritme te pakken en liep ik weer redelijk comfortabel. Ook begon ik nu weer verschillende lopers in te halen. Het geaccidenteerde parcours en de ondergrond (verhard, modder, zandpaden) maken dit niet echt snel, maar voor mij was het zoals gezegd toch maar een tempoduurloopje. Het was dus vooral weer even genieten vandaag. Het was ook weer een goede dag voor Pierre vandaag, die de 10 km. tijd van vorige week in Breda weer met 2 min. verbeterde en ook nog 2e in zijn categorie werd. Voor mij zit nu de zwaarste week van het marathonschema erop en kunnen we langzaam gaan aftellen tot aan de Frankfurt Marathon op 30 oktober.