zaterdag 4 juni 2011

4/6 33. Mittsommernachtslauf Konzen

Het was drukkend benauwd vandaag bij de 33. Mittsommernachtslauf. Met nog wat Gedächtnislauf benen van afgelopen donderdag, had ik sowieso al niet de illusie om er vandaag een echte wedstrijd van te maken, maar meer een tempotraining. Dit jaar was er weer eens een parcourswijziging welke het voordeel had dat het minder heuvelachtig was, maar landschappelijk gezien toch iets minder aantrekkelijk. Het was deze keer meer een siteseeing door Konzen en Simmerath en de route voerde vooral over veel verharde paden en landwegen. Tot 6 km. had ik moeite om het juiste tempo te vinden en de benen waren toch nog wat stijfjes. Op het plateau richting Simmerath was het ontzettend warm en ook de flinke windvlagen kwamen uit alle richtingen. Hier kreeg ik gezelschap van Barbara Hillebrand, die tot aan de finish bij me bleef. Sjeng Schmitz (89 jaar! en nog steeds op zijn racefiets onderweg in de Eifel) staat hier en telde de lopers. We liepen hier op plaats 36. Het tempo kon nu iets opgevoerd worden en ik kon steeds meer lopers inhalen. In Konzen inmiddels weer terug konden de laatste kilometers nog lekker versneld worden. Nog even een sprintje aantrekken op het kunstgrasveld en in 1:02 passeer ik de finish en was daarmee uiteindelijk heel tevreden, zeker gelet op de eerste zware kilometers. En de 2e M50 plaats was ook nog mooi meegenomen.