maandag 13 juni 2011

13/6 9. Kitzenhauslauf Aachen-Hahn

Het moest er toch eens van komen, voor de eerste keer namelijk kwam deze wedstrijd voor mij goed uit op de agenda. Zodoende kon ik dus vandaag deelnemen aan de 10 km. wedstrijd bij de 9e Kitzenhauslauf in Hahn, een gehuchtje aan de rand van Aken.

Iwan der Schreckliche schnelle is helemaal lyrisch van dit evenement, en ik moet zeggen dat de organisatie hier staat als een huis. Voor 5 euro een uitstekende verzorging, op belangrijke punten parcourswachters en aan de finish zowaar Berliner bollen. Het was bijzonder druk bij deze 9e editie met op de hoofdloop meer dan 300 deelnemers. De winst ging deze keer (weer) naar Iwan Theunissen en dus naar STB, proficiat Iwan!

Zelf liep ik ook een lekkere wedstrijd, hoewel het parcours nogal tamelijk geaccidenteerd is. De eerste 2,5 km gaan behoorlijk omhoog en moet ik dus oppassen om niet alle kruit te verschieten. De route voert over veel bospaden door het vooreifel gebied. Er zijn ook tamelijk veel passages waar het geleidelijk naar beneden gaat en ik weer wat tijd kan goed maken. Dan gaat het richting Venwegen en zitten we inmiddels bij 7 km. In de achtervolging zitten Roland Krökel en Herbert Küppers, met wie ik zo'n 2 km. samen loop. Dan gaat het weer bergaf richting voetbalveld en kan ik de laatste kilometer nog even lekker versnellen. Met de eindtijd van 43:47 mocht ik tevreden terugkijken op deze pittige wedstrijd, waarbij ik niet helemaal diep ben gegaan. Immers komend weekend staat nog een zwaar weekend op het programma met 3 dagen looppop. Te beginnen vrijdag met de Bufferrun in Bingelrade, zaterdag Herzogenrath en zondag de CZ Megaloop. En ja hoor eindelijk is het gelukt, vandaag had ik startnummer 777 en werd 7e in mijn categorie op maandag de 13e.