donderdag 2 juni 2011

2/6 52. H.A. Gedächtnislauf Jülich

Hemelvaartdag, tijd weer voor een rondje om de Kernforschungsanlage in Jülich, oftewel de Heinrich Antons Gedächtnislauf. De 52e editie deze keer van Duitslands oudste volksloop, waarbij weer veel STB-ers aanwezig waren.

Door Marcel Coerver werd ik afgehaald deze keer en we waren fijn op tijd aanwezig, zodat we ook nog wat meekregen van de 5 km. Na wat ingelopen te hebben, konden we de laatste kilometer Michel Beckers nog even hazen en hij wist hier een mooi PR neer te zetten van 19:24.

Om 11:30 was het vervolgens tijd voor ons om te starten op de 10 km wedstrijd. Hoewel het aardig warm was kon ik vanaf de start direct mijn looptempo goed vinden. Per toeval had ik ook een haas die 10 km meeliep in de persoon van Marcel van de Pol. Marcel, bedankt want het heeft me zeker geholpen om het tempo vast te houden. Met 41:24 passeer ik uiteindelijk de finish en was daarmee ook weer net iets sneller dan vorig jaar. Aan de finish vervolgens even bijkomen en wachten op de overige deelnemers. En ook Claudia liep vandaag eveneens een mooi PR in 48:02. Proficiat!