maandag 28 maart 2011

27/3 6e Venloop - lekkere race

Na de 5 km test begin maart in Hardt en de 10 km test in Tüddern twee weken geleden, stond vandaag de Venloop halve Marathon als test voor de Düsseldorf Marathon op 8 mei. Ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk was van dit massale hardloop evenement in Venlo. Nadat ik vorig jaar bij 8 km. hier de pijp aan Maarten moest geven i.v.m. hamstringklachten, werd het vandaag een lekkere race. Hoewel ik mijn doel niet helemaal heb gehaald, was ik met de eindtijd van 1:32 zeer tevreden en was deze testwedstrijd dus geslaagd. In Tüddern bij de 10 km was het gevoel aan de finish beduidend slechter.

Samen met Loraine vertrok ik om even na 11 richting Venlo. Na bij stadion de Koel de startnummers te hebben afgehaald begaven we ons richting start. Hier treffen we Anke en Andy en even later komen er nog meer STB-ers. Er was zelfs een clochard uit Brunssum die onder een brug had overnacht en het kennelijk nog koud had.


Even een rondje warm lopen door het park en vervolgens gaat het naar de startvakken. Voordat het startschot valt worden onze zenuwen nog even op de proef gesteld door het starttijdstip tot twee maal toe te verschuiven met 5 min. Na de krantenberichten van vandaag weten we ook waarom.


Vandaag was het ook mijn weer, met een lekker voorjaarszonnetje kon ik vooral gelijkmatig doorlopen en had nagenoeg geen verval. Alleen de laatste 5 km waren een beetje vervelend met wat vals plat en een paar bruggen. Helaas mocht het haas(t)werk voor Loraine vandaag niet lukken, want bij 6 km moest ze jammer genoeg afhaken i.v.m. buikklachten. Toch heeft ze uiteindelijk nog goed kunnen doorbijten en er nog 1:36 van weten te maken. Respekt!


De opkomst van STB in Venlo was weer enorm en er werden weer mooie tijden gelopen. Anke Linssen liep een perfecte race met 1:28, gehaast door Marcel Coerver. Michel Beckers liep een dik PR met 1:34 op een LGP-schema :-) dat hij niet alleen maar uitgeprint had, maar ook gevolgd.


Ook het trainingswerk o.l.v. Cor van Haaren wierp zijn vruchten af bij John Oostdijk en Theo Wessels met 1:37 liepen zij ook een mooi PR. Alois Pillich mocht met 1:41 eveneens een PR noteren. Ook Peggy wist vandaag de dag, lees wedstrijd, te plukken en is gereed voor Rotterdam!