zaterdag 5 maart 2011

5/3 Hardter Strassenlauf.... met de vlam in de pijp

Vandaag stond de Hardter Strassenlauf in Mönchengladbach weer op de wedstrijdkalender, een beetje traditie inmiddels. Vorig jaar werd deze afgelast i.v.m. het strenge winterweer. Dit jaar lijkt de winter op tijd te zijn vertrokken en mogen we op de 5e lentedag weer ter plekke starten. Iwan was vandaag de Bob en zo vertrokken we om 12:30 u. richting Duitsland. Op de A61 kwamen we Ralf Schumacher nog tegen aan de overkant die zijn Porsche nog even opblies en daarmee voor vuur en spektakel zorgde.
We waren mooi op tijd en konden ons rustig voorbereiden op de wedstrijd. Na even te hebben ingelopen begeven we ons richting startstreep. Het startschot valt om 14:15 en ik start (te) snel (3:47 eerste km). Ik loop niet soepel en Jo Schoonbroodt komt me "even" hazen. Het valt niet mee om het tempo vast te houden en ik zie bij 2 km. dat ik boven de 4 min/km zit. Het wordt werken en een sub 20 wordt moeilijk. Toch hou ik mij achter Jo en kan de regelmaat erin houden. De laatste ronde, de laatste kilometer, ik probeer alles eruit te halen, maar helaas. Op 20:22 passeer ik de finish, meer zat er vandaag niet in. Toch nog 2e in mijn categorie verzacht de pijn.
Iwan werd mooi tweede vandaag met een "bijna" PR in 16:03. Als hij echter de bochten zo ruim heeft genomen als met zijn auto op de terugreis, had hij nog onder de 16 kunnen lopen denk ik.
Al met al was het toch een leuke sportieve Carnavalssamstig.
Minder sportief was het na afloop als blijkt dat van verschillende mensen de inhoud van de sporttas is gestolen en o.a. Dennis Kroon werd beroofd van zijn BlackBerry. Van sommigen werd zelfs de gehele sporttas ontvreemd. Ongeloofelijk.