zondag 13 maart 2011

13/3 9e Westzipfellauf Tüddern... niet mijn dag.

Het was niet mijn dag vandaag voor de 10 km test bij de 9e Westzipfellauf. Smoezen genoeg, zoals wederom de straffe tegenwind vanaf 5 km, maar ook het feit dat ik vannacht nog even tussen 2 en 5 moest werken voor de baas, maakten deze dag alles behalve tot een ideaal loopgebeuren. De ochtend begon welliswaar relaxed, alsmede ook de voorbereidingen voor de wedstrijd. Effe babbelen met wat clubgenoten en nog even een rondje warm lopen. De temperatuur was op zich prima, maar de laaghangende bewolking maakte het zelfs een beetje drukkend voor mijn gevoel. Om 12:30 mogen we starten en gaat het richting Millen met de wind in de rug. Hoewel de eerste kilometers lekker op tempo gaan, voel ik dat ik toch moet gaan werken. Vlak voor het 5 km punt bij Nieuwstadt staat Ger Bodelier en moedigt ons aan. Even wat verfrissing bij de drankpost en we keren nu terug. Ik had zelfs al een spons kunnen gebruiken, maar helaas. Evenals vorig jaar worden km 6 en 7 de langzaamste kilometers en is het boxen tegen de wind. Ik kijk op mijn Garmin en zie dat het gemiddeld tempo op 4:17 ligt en weet dat de laatste kilometer zich nog lang trekt. Helaas kon ik het doel van sub 42 niet halen en werd het uiteindelijk 43:17 op de meet. De opkomst in Tüddern was weer groot en het aantal STB-ers ging ook richting zo'n 20. Een prima prestatie leverde Iwan Theunissen op de HM met 1:14:17 waarmee hij de 1e plaats binnenhaalde.