zondag 10 april 2011

9/4 15. Titzer Straßenlauf

Zaterdag was het weer eens tijd voor een Rur-Eifel Cup wedstrijdje, tevens een testloopje over 10 km. in Titz. Het was stralend voorjaarsweer, dus hadden we er zin in. Omdat ik vorige week de Parelloop heb moeten laten schieten, kwam dit alternatief dus goed uit. Om 15:30 u. was de start van de wedstrijd en nadat ik van te voren even had ingelopen, merkte ik dat het niet echt gemakkelijk zou gaan worden. Het was behoorlijk warm en op de open stukken stond veel wind. Na een kleine aanloopronde volgen drie grote ronden van ca. 3 km. over geaccidenteerde veldwegen. Op de doorkomst bij 5 km. bedroeg de tussentijd 21:04 en kon ik het tempo gelijkmatig houden. De derde ronde wordt de zwaarste, maar uiteindelijk klok ik aan de finish 42:27 zonder noemenswaardig verval.

Overigens liet de verzorging bij deze wedstrijd zeer te wensen over. Op het parcours was geen enkele drank- of sponspost aanwezig. Onder deze weersomstandigheden was dat beslist nodig. Een vereniging die voor de 15e keer een wedstrijd organiseert weet dat er zeer wisselende weersomstandigheden kunnen zijn in deze tijd van het jaar. Hiermee moet gewoonweg rekening gehouden worden.