zondag 26 september 2010

26/9 1e Biesloop - Slachtoffer van mijn eigen schema

Vandaag was het dan zover. De 1e Biesloop in Landgraaf stond op de loopkalender. Hoewel de weergoden ons in de vroege ochtend niet al te gezind leken, bleef het gedurende de verschillende wedstrijdonderdelen toch droog. Om vijf voor twaalf viel er zelfs nog een zware regenbui, maar bij de start was het waarempel weer droog. Met een kleine 200 deelnemers mag de organisatie terugblikken op een zeer geslaagd loopevenement met een extra cachet. Het plezier dat de deelnemers aan de G-run hadden was gewoonweg fantastisch. Met knallende kurken en veel spuitplezier werden de deelnemers aansluitend gehuldigd.
Verreweg de meeste deelnemers waren er op de korte afstand over 4,8 km. Het parcours, dat beslist als uitdagend mag worden bestempeld, voert door het prachtige natuurgebied van het hulsbos en het eijkenbos. Venijnige knipjes, boomwortels en veel modder zijn hier de ingedriënten voor een crosswedstrijd door een mooi natuurgebied.
Zelf liep ik de hoofdafstand over 9,6 km. en ging het "gevecht" aan met een van mijn pupillen, Michel Beckers. Michel volgt nauwgezet het schema (van mij!) voor de halve Marathon in Eindhoven en was dus vandaag net voor me. Proficiat Michel! Het schema werpt zijn vruchten af.
Vandaag was het echter voor mij uitkijken geblazen, want ik had geen zin in blessures. Dus werd er met de handrem erop gelopen en maakte ik maar een tempotraining er van. Achteraf mag ik wel zeggen dat ik het parcours best aardig vindt, vooral door de afwisseling. En ja, eigenlijk is Landgraaf een crosswedstrijd rijker geworden en kunnen we het crossseizoen met 1 maand vervroegen, het weer is er in ieder geval naar.