donderdag 23 september 2010

23/9 1e Campus Run - Eindhoven

Afgelopen maandag zag ik toevallig dat er op het bedrijventerrein, het High Tech Campus in Eindhoven, voor het eerst een hardloopwedstrijd zou worden georganiseerd. Omdat ik er ook dagelijks moet zijn om mijn boterham met koolhydraten te verdienen en het rondje direct langs ons kantoor voert, was het een mooie gelegenheid om er nog maar een tempotraining, lees wedstrijdje, tegenaan te gooien. In eerste instantie had ik ingeschreven voor de 10 km., maar gaandeweg leek het mij toch beter om er maar een vijfje van te maken. Zondag staat immers ook de Biesloop nog op de agenda en de pittige (lange) intervaltraining van afgelopen dinsdag zat ook nog vrij vers in mijn spierweefsels. Een goede tip van Roger.
Bekijks van collega's was er genoeg vandaag, het was behoorlijk broeierig en de eerste ronde verliep iedereen zich. Maar dat maakte op zich niet veel uit, slechts een slordige 25 m. volgens mijn Garmin. Het deelnemersaantal was matig, maar dat is begrijpelijk. De rest van het werkzame volkje zat immers in de kantines van "de strip". Het rondje van 2,5 km was met een paar scherpe bochten en grindpaden toch niet zo snel als ik had gehoopt, maar met de eindtijd van 20:10 op deze 5 km. testwedstrijd, was ik wel tevreden. Gelukkig was er geen overstekend wild op het parcours en kon ik het tempo erin houden. Nu gaan we langzaam in de tapering off voor de "clubreis" naar Eindhoven. Alleen maar hopen dat we op 10/10/10 geen overstekende herten tegenkomen op de A2.