zondag 9 augustus 2009

9/8 Monschau Marathon

De 33. Monschau Marathon zit er weer op. Vandaag nam ik voor de negende keer deel aan deze prachtige landschapsloop. De insteek was om er in eerste instantie een mooie training van te maken en in de tweede plaats moest deze als test dienen voor de genezing van mijn liesblessure die ik enkele maanden geleden had opgelopen. Samengevat, de missie is geslaagd. Ik heb lekker op 11,5 km/h kunnen draaien en bergop lekker kunnen doorlopen. De veelal hobbelige bospaden waren tevens probleemloos te lopen. Met de eindtijd van 3:41 was ik dan ook absoluut tevreden, hoewel deze niet het primaire doel was.
Het vertrouwen is dus in ieder geval weer terug v.w.b. de duurloopafstand boven de 30 km. Veel STB-ers waren ook weer van de partij in Konzen en na afloop was het nog even gezellig vertoeven op het overvolle dorpsplein met blaasmuziek van de plaatselijke dorpskapel. Langzaam gaan we nu afbouwen en aftellen richting Jungfrau Marathon op 5 september. Eerst volgt echter nog de loodzware Raerun op 23 augustus. Hier de wedstrijdanalyse.