zaterdag 15 augustus 2009

15/8 Rur-Wurm Lauf Unterbruch

Een prima loopje in Unterbruch in het Heinsberger Land, daar waar de Worm en de Roer in elkaar monden. Zo mooi dat ik vergat mijn startnummer op te spelden (na 416 wedstrijden). Maar ja, je zult maar vergeten je championchip in je schoen te doen en onder de drie uur te lopen (Iwan, opletten in Eindhoven dus!). Het was overigens een Nederlandse invasie uit alle windstreken, met Inge van Bergen, Jo Schoonbroodt, Rudy Aarts, Robert Willems onder de eerste 10.
De start was om 18:15 en het was behoorlijk warm met 28 graden. Het mooie parcours, dat veel door open velden en langs de genoemde riviertjes voerde, is bijna zo vlak als een dubbeltje. Toch was het vooral de temperatuur en de grindpaden die voor een extra moeilijkheidsgraad zorgden. Bij het 7 km. punt zit ik exact op 30 min. en weet dat een scherpe tijd er wel in moet zitten. Zeker na de Monschau Marathon vorige week, dus niet slecht voor mijn gevoel.
Vanaf de start tot aan ca. 9 km punt liep ik in het kielzog (zo'n 25 m) van Rudy Aarts. Voor hem moet deze afstand bijna iets weghebben van een marathon, omdat hij normaal gesproken de 5 km als favoriete afstand heeft. Even voor de bocht bij 9 km. zie ik hem helemaal terugvallen en ga langs hem, maar hij pikt aan en dat was dan ook goed voor zijn motivatie. Even verder bij 12 km. heeft hij het tempo weer helemaal terug en gaat weer langs me. De laatste kilometers trekken zich nog behoorlijk lang, maar uiteindelijk passeer ik in 1:02 de finishlijn, zonder startnummer. De tijdregistratie was echter zeer attent en hebben me zonder veel moeite geheel correct in de lijst opgenomen.
Ook Pierre Muijrers liep een goede wedstrijd en komt weer langzaam terug van zijn maandenlange blessure. Na afloop was het nog even gezellig napraten met de vertegenwoordiging uit Limburg. Jo Schoonbroodt, Inge van Bergen en Fons de Bie besloten zelfs spontaan om ook nog even mee te doen aan de Wijnberglooptraining op zondag in het teken van de Jungfrau Marathon.