woensdag 19 augustus 2009

19/8 Bosselbachlauf Vossenack

Vandaag toog ik weer eens naar Vossenack naar de mooie Bosselbachlauf. Sinds 2006 heb ik hier niet meer gelopen. Maar omdat het nog steeds vakantietijd is, kwam dat dus mooi uit. Een mooie zomeravondloop zoals uit het prentjesboek in een schitterend landschap. De eerste kilometer is min of meer "vlak", maar daarna gaat het tot aan 6 km. punt flink bergafwaarts. Tot aan de finish is het vervolgens klimmen geblazen. En omdat de finish op hetzelfde voetbalveld ligt als de startplaats, kun je dus uitrekenen dat de hoogtemeters in één km. minder overwonnen moeten worden.
Ik liep een prima wedstrijd met een eindtijd van 41:53. Wat mij ook nu weer opviel is dat ik de lange stijging vanaf het 6 km. punt goed kon blijven doorlopen en ik geen krachtverlies in mijn rechterbeen bespeurde. Op de laatste kilometer kon ik zelfs Sjef Geitz nog passeren. Met de eindtijd zit ik op dit parcours op het oude niveau van jaren geleden, hetgeen mij dan ook zeer tevreden stemde. Kijk hier voor de wedstrijdanalyse.