zondag 9 maart 2008

9/3 Zware Westzipfel

Na een periode van ruim een maand wedstrijdrust, stond vandaag weer de eerste wedstrijd op de planning. Hoewel, eigenlijk had ik deze niet gepland, maar omdat ik volgende week in Eschweiler de Halve Marathon ga lopen, leek me een korte wedstrijd toch goed om er weer even in te komen. Maar het was werken geblazen vandaag, er stond een behoorlijk krachtige wind en dat kostte me bijna 1,5 minuut t.o.v. vorig jaar. Met de eindtijd van 42:08 onder deze omstandigheden was ik dan ook content.
En ook vandaag bleek weer dat het parcours van de 10km aan de ruime kant is. Vorig jaar mat ik 190m meer, vandaag 160m. Kijk hier voor de wedstrijdanalyse.
Voor de mensen die twijfelen aan mijn bevindingen, hier het verschil van 10km met het parcours van 2006 (destijds geplaatst op de site van de westzipfellauf)