zaterdag 8 maart 2008

8/3 Steun Marathon Ton Brouwer

Op 13 april loop ik voor de 16e keer de Rotterdam Marathon. Mijn beste tijd is 03:12:50. Ik heb deze marathon al heel vaak voor een goed doel gelopen. Ik werk in het basisonderwijs als leraar van groep 7. Deze groep heeft mij al vele jaren gesponsord voor bijvoorbeeld de Daniƫl den Hoedkliniek, Kids Village, Kinderen Kankervrij en Mappa Mondohuis. In het vervolg zal ik de marathon lopen voor het Wereld Kanker Onderzoek Fonds, omdat wetenschappelijk onderzoek naar de preventie van kanker heel belangrijk is.

De marathon is een hele uitdaging en vergt veel voorbereiding. De voorbereiding is inmiddels in volle gang. Ondanks dat vorig jaar de marathon erg zwaar was, ga ik er weer voor. Er is niets mooier dan de marathon voor een goed doel te lopen. In mijn directe omgeving ben ik, ook afgelopen 2 maanden weer, geconfronteerd met mensen die kanker hebben gekregen en niet zijn genezen. Als je zou kunnen zien wat voor impact deze ziekte heeft op het leven van deze mensen en de nabestaanden, dan is het hard nodig om het onderzoek naar de preventie van kanker te steunen. Ik ben nog meer gemotiveerd doordat mijn dochter een aantal jaren in het Radboudziekenhuis in Nijmegen heeft gewerkt in een team dat aan kankeronderzoek doet.

Heel apart vind ik het dat zelfs kinderen van tien jaar zich willen inzetten voor een goede zaak, omdat zij zich realiseren hoe het is om gezond te zijn en te blijven. Dit vind ik klasse! Ook dit jaar gaan de leerlingen van mijn groep mij weer sponsoren en via een brief probeer ik zoveel mogelijk mensen aan te schrijven om het kankerfonds te steunen in dit goede werk.
Natuurlijk maakt mijn groep ook dit jaar weer een spandoek om bij de start zoveel mogelijk mensen te laten weten dat het kankerfonds geholpen moet worden!!
Dus......doe mee!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meer informatie :
http://www.wcrf.nl/steun/marathon/fortismarathonrotterdam/renners.lasso?ID=218