zaterdag 10 februari 2007

10/2 Vennlauftraining

Een van mijn favoriete wedstrijden is de "Vennlauf" in Mützenich bij Monschau. Door het grillige hoogveen landschap, een van de mooiste stukjes in de Eifel voor mijn smaak, vindt op de laatste zaterdag in mei altijd een 10 km. en Halve Marathon plaats. Ook dit jaar staat deze weer op mijn kalender (26/5) en verheug me er nu al op.

Vandaag had ik een extra duurloop ingelast omdat deze woensdag er niet van was gekomen. Dus in de middaguren even naar Mützenich om daar de halve marathon route te lopen. Ondanks dat het weer 's ochtends niet naar mijn zin was, klaarde het in de middaguren op en was het best aangenaam voor een duurloop. De laatste resten sneeuw en veel ontwortelde bomen trof ik hier aan. En het was er stil, heel stil, kilometers lang zonder een sterveling tegen te komen. En toch heeft dat wat....

Het plaatje rechts toont het winterlandschap bij Der Steling,
het hoogste punt in de regio Aken (660m.)

Hier wat indrukken van mijn trainingsloop moederziel alleen.










Günter moet wel nog even aanpakken om bij het 18 km punt deze zware jongen van het parcours te verwijderen.

Kijk hier voor het parcours van de 10 km.

Kijk hier voor het parcours van de HM.

Hier de website van LG Mützenich met online inschrijven.