zaterdag 17 februari 2007

17/2 Hardter Straßenlauf (5k) - Einde winterslaap

Het druilige weer van de afgelopen weken is eindelijk voorbij en het voorjaar begint. Hoogtijd dus voor een ongeplande wedstrijd, want ik heb immers al vier weken geen gelopen. Nadat ik de kalender voor dit weekend had bekeken, viel de keuze op de Hardter Strassenlauf in Mönchengladbach. Ik besloot de korte afstand over 5 km. te doen. Het parcours is zo vlak als een dubbeltje en is exact opgemeten door de DLV. Volgens de info op de website is dit parcours "bestzeitfähig". De start was om 14:15 u. en er stond een aardig deelnemersveld aan de start van de 5 km. Vooral ook veel jeugd. Eerst werd een kleine ronde gelopen van ca. 2 km, gevolgd door een grote ronde van 3 km. Na het startschot werd snel gestart, de eerste km. in 3:38 met de wind in de rug. De volgende km. hadden we grotendeels weer tegenwind, dus ook de tussentijd liep enigszins op. Tot het 3 km. punt weer wind in de rug en de tussentijd nu 3:42. De laatste km. kon ik het tempo aardig vasthouden, maar was net niet genoeg. Met een eindtijd van 19:02, op een paar seconden na, net geen PR. Maar met het gevoel aan de finish en deze eindtijd kan de lol niet meer op. En leuk om ook nog te vermelden is het verschijnen van Sonja Oberem aan de start van de 10 km. Ooit een van de snelste duitse vrouwen op de Marathon en woonachtig in Mönchengladbach. (Kijk hier voor info)
Morgen weer een lange duurloop en daarna stort ik me even in het carnavalsgeweld.